Σύμφωνα με το άρθρο 24 ν. 3996/2011, με αιτιολογημένη πράξη του Ειδικού Επιθεωρητή, ή με αιτιολογημένη πράξη του Διευθυντή της αρμόδιας Περιφερειακής Διεύθυνσης Επιθεώρησης του ΣΕΠΕ, ύστερα από αιτιολογημένη εισήγηση του αρμόδιου Επιθεωρητή Εργασίας.

α) Εφ όσον επιβληθούν σε βάρος του εργοδότη (3) πράξεις επιβολής προστίμου για παραβάσεις της εργατικής νομοθεσίας που χαρακτηρίζονται, σύμφωνα με την υπουργική απόφαση 2063/Δ1632/2011 ως «υψηλής» ή «πολύ υψηλής» σοβαρότητας, και οι οποίες διαπιστώνονται αθροιστικά σε (3) διενεργούμενους ελέγχους σε διαφορετικές ημερομηνίες, μέσα σε χρονικό διάστημα (2) ετών, επιβάλεται προσωρινή διακοπή της λειτουργίας της επιχείρησης για χρονικό διάστημα μέχρι (3) ημερών.,

β) Εφ όσον επιβληθούν σε βάρος του εργοδότη (4) ή περισσότερες πράξεις επιβολής προστίμου για παραβάσεις της εργατικής νομοθεσίας που χαρακτηρίζονται, σύμφωνα με την υπουργική απόφαση 2063/Δ1632/2011, ως «υψηλής» ή «πολύ υψηλής» σοβαρότητας, και οι οποίες διαπιστώνονται αθροιστικά σε (4) διενεργούμενους ελέγχους σε διαφορετικές ημερομηνίες, μέσα σε χρονικό διάστημα (2) ετών, επιβάλλεται προσωρινή διακοπή της λειτουργίας της επιχείρησης για χρονικό διάστημα (4) μέχρι (5) ημερών,

γ) Εφ όσον επιβληθούν σε βάρος του εργοδότη (2) ή περισσότερες πράξεις επιβολής προστίμου για αδήλωτη εργασία και οι οποίες διαπιστώνονται αθροιστικά σε (2) διενεργούμενους ελέγχους σε διαφορετικές ημερομηνίες, μέσα σε χρονικό διάστημα (2) ετών, επιβάλλεται προσωρινή διακοπή της λειτουργίας της επιχείρησης για χρονικό διάστημα μέχρι (3) ημερών.

δ) Με απόφαση του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, ύστερα από αιτιολογημένη εισήγηση του Διευθυντή της αρμόδιας Περιφερειακής Διεύθυνσης Επιθεώρησης του ΣΕΠΕ, μπορεί να επιβληθεί στον εργοδότη προσωρινή διακοπή για διάστημα μεγαλύτερο από (5) ημέρες, ή και οριστική διακοπή της λειτουργίας συγκεκριμένης παραγωγικής διαδικασίας ή τμήματος ή τμημάτων ή του συνόλου της επιχείρησης, ή εκμετάλλευσης.
ε) Ο χρόνος προσωρινής ή οριστικής διακοπής λογίζεται ως κανονικός χρόνος εργασίας ως προς όλα τα δικαιώματα των εργαζομένων.

στ) Με την υπουργική απόφαση 2063/Δ1632/2011 κατηγοριοποιούνται οι παραβάσεις της εργατικής νομοθεσίας και καθορίζονται μέθοδοι υπολογισμού των επιβαλλομένων προστίμων. Το άρθρο 1 της ΥΑ περιλαμβάνει δύο κεφάλαια: το Κεφάλαιο Α' περιγράφει τη μέθοδο υπολογισμού των προστίμων που επιβάλλονται από τους Κοινωνικούς Επιθεωρητές Εργασίας και το Κεφάλαιο Β' τη μέθοδο υπολογισμού των προστίμων που επιβάλλονται από τους Τεχνικούς/Υγειονομικούς Επιθεωρητές Εργασίας. Αναπόσπαστο μέρος της απόφασης αποτελούν, σύμφωνα με το άρθ. 2, τα παραρτήματα I και II τα οποία αφορούν το Κεφάλαιο Α' καθώς και το παράρτημα III το οποίο αφορά το Κεφάλαιο Β'. Από τη δημοσίευση της ανωτέρω ΥΑ παύει να ισχύει η ελλιπώς δημοσιευθείσα στο ΦΕΚ 2150Β΄/31-12-2010 ΥΑ με αριθ. 25231/Δ1 8448/2010. Τα κριτήρια τα οποία εξειδικεύει η ΥΑ απαριθμούνται στο άρθ. 16 παρ. 3 του Ν. 2639/1998, όπως τροποποιήθηκε με το άρθ. 11 του ν. 3846/2010και είναι, η σοβαρότητα της παράβασης, η τυχόν επαναλαμβανόμενη μη συμμόρφωση στις υποδείξεις των αρμοδίων οργάνων, οι παρόμοιες παραβάσεις για τις οποίες έχουν επιβληθεί κυρώσεις στο παρελθόν, ο βαθμός υπαιτιότητας, ο αριθμός των εργαζομένων και το μέγεθος της επιχείρησης. Η αλγοριθμική μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε προέκυψε από τη συνθετική προσέγγιση της ανάλυσης κινδύνου (Risk Analysis), της πολυκριτήριας ανάλυσης για τη λήψη αποφάσεων και της βασικής ιεράρχησης των παραβάσεων (Decision making with the analytic hierarchy process) καθώς και από την απαίτηση να επιβάλλονται τα πρόστιμα αξιολογώντας περισσότερα του ενός κριτήρια ).